29-07-2020

Siden finanskrisen har HR i mange virksomheder ikke været tilstrækkelig innovativ, men har i en vis udstrækning været fokuseret på de traditionelle, administrative HR-processer og mindre på udvikling.

Men for at HR kan være på forkant med udviklingen må vi i HR-branchen:

  • være innovativ for at kunne tale ind i forretningen
  • være i stand til løbende at supplere de eksisterende HR-processer med nye
  • være bedre til at tilpasse sig udviklingen i et højere tempo
  • agere ”Solution Architects”

 

Læs hele artiklen fra 24/07-2020: HR styker hverdagen

 

Hos ScanPeople står vi altid klar med rådgivning og sparring til både nuværende og kommende samarbejdspartnere. Hertil bestræber vi os på altid at være klar til at skabe samt implementere nye initiativer.

Tøv ikke med at kontakte os på 43310071. 

 

Uddrag fra artiklen:

I ekspertfasen skal HR jf. Dave Ulrich derudover arbejde på at skabe tro på fremtiden, redefinere de fremtidige medarbejderkompetencer, finde integrerede løsninger i forhold til den strategiske retning, forbedre og strømline virksomhedens processer og være i stand til at yde ekspertbistand til ledelse og forretning.

HR får således sammen med ledelsen en fremtrædende rolle i håndteringen af forandringer i forhold til at skabe klarhed, ro, tryghed og retning, og det vil være en kerneopgave for HR at forstå forretningens til enhver tid gældende præmisser for at kunne rådgive forretningen i en tid, hvor meget er ”vendt på hovedet”