03-06-2020
Coronakrisen sætter sine spor i det danske erhvervsliv. Men krisen har også skabt nye muligheder, og der lyspunkter blandt virksomhederne.
En ny analyse fra DI, der baserer sig på svar fra 1.428 medlemsvirksomheder viser bl.a., at 17 pct. af virksomhederne har udviklet nye varer eller ydelser, mens 18 pct. overvejer at gøre det samme. 23 pct. af virksomhederne har styrket deres online salgsarbejde, og mere end 60 procent har på den ene eller andet måde ændret på organiseringen af deres forretning.
Det er positivt at omstillingsparatheden blandt danske virksomheder har været så stor.
Læs artiklen fra DI her: Virksomheder omstiller sig på rekordtid
Hos ScanPeople har vi også benyttet os af de muligheder, som krisen skaber. Vi stræber efter at bevare både det positive mindset og effektiviteten.
Vi har haft flere projekter i gang, som på sigt bl.a. vil effektivisere vores arbejdsdag og målrette vores markedsføring i endnu højere grad.
Vi har kørt en del online møder og kollegaerne er blevet endnu stærkere i IT. Vi har digitaliseret os endnu mere, og vi ser positive effekter af disse tiltag.
Vi er nu begyndt at have flere personlige møder igen, og samtidig med at Danmark åbner mere op, åbner vi også mere op hos ScanPeople.
Som rekrutteringsbureau har vi dagligt kontakt med mange mennesker, derfor tager vi også vores forholdsregler og følger myndighedernes anbefalinger. Vi har bl.a. sat plexiglas-plader op mellem alle arbejdsstationer og inde i vores mødelokaler. Vi er også storforbrugere af håndsprit.
Vi har benyttet os af de nye muligheder, og er glade for at vende tilbage til en gradvis mere normal hverdag.